یوگا

کلبه سلامتی

یـــامـــا - قسمت هفدهـم

خشونت نسبت به بدنِ خویش را میتوان اغلب در موقعیت هایی مشاهده کرد که در ظاهر نسبت به بدنِ خود توجهی عمدی و خودآگاه نشان میدهید، مانند آنچه در یوگا دیده می شود.

چندبار در کلاس یوگا برای آنکه حرکتی را درست انجام دهید به شدت لجاجت ورزیده و بجای آنکه بافت ها را برای حرکت شل و آزاد کنید، حقیقتاً به تنش و خستگی جسمیِ خود افزوده اید؟

این که یک حالت را به مدت طولانی تر حفظ کنید یا سعی کنید خمش بدن را در حرکات انعطافی افزایش دهید، خوب است.اما نه در صورتیکه بدن خویش را در نتیجهِ این تلاش، خسته و انعطاف پذیر کنید.

حتی هنگامی که عضلات ناحیه خاصی درگیر است، پوست باید نرم و آزاد بماند.

عضلات صورت باید شل باشد و نفس را نباید حبس کرد.

مهم تر اینکه ذهن باید سیال و آرام باشد.

استادان، این وضعیت را " خونسردی ذهنی " می نامند.

اجرای یوگا بدین شکل می تواند به شما بیاموزد که چگونه برای باقی عمر،تمایل درونی برای خشونت علیه خویش را مهار کنید.

 

   + ریحانه سادات رسولی ; ۱٠:۱٧ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۳/٧/۱٩
comment نظرات ()