یوگا

کلبه سلامتی

بهتر است بدانیم که :

جهت کاهش چربی و کلسترول خون به نکات زیر توجه کنیم :

1. یکی از عوامل مهم در بروز بیماری های قلبی و عروقی افزایش چربی خون و فشار خون می باشد.

2. بهترین راه کنترل چربی خون رعایت رژیم غذائی است.

3. چربی مصرفی در تهیه و طبخ غذا را کاهش دهیم.

4. از مصرف غذاهای سرخ شده و پر روغن پرهیز نمائیم.

5. غذاها را تا حد امکان آب پز یا بخار پز استفاده کنیم.

6. از مصرف غذاهایی مثل کتلت،کوکو،سالاد الویه،پیتزا،ته دیگ و انواع سس و خامه پرهیز نمائیم.

7. از خوراکی هائی مثل آش،حلیم،کباب و نظایر آن که در بیرون از منزل تهیه می شوند حتی الامکان استفاده نکنیم. این غذاها بهتر است در منزل و با اطمینان کامل از کم چرب بودن آن تهیه و مصرف شوند.

8. از مصرف غذاهائی مثل کله پاچه،دل،جگر،زرده تخم مرغ،کره و مواد غذائی آماده نظیر کالباس،سوسیس که چربی کلسترول به صورت نهفته در آن وجود دارد پرهیز کنیم.

9. قبل از پختن مرغ،حتما پوست آن را جدا کنیم.

10. حتی الامکان هفته ای یک تا دو بار از ماهی آب پز یا کبابی استفاده کنیم.

11. از مصرف بی رویه گوشت قرمز خودداری کنیم.

12. برای طبخ غذا از روغن های مایع گیاهی به جای روغن جامد استفاده کنیم.

13. از لبنیات کم چرب استفاده کنیم.

14. تعداد وعده های غذائی را بیشتر و حجم غذ ا را کمتر کنیم.

15. پرخوری نکنیم.

16. در صورت داشتن اضافه وزن،با یک رژیم کاملا دقیق از هر نظر و بدون کمترین آسیبی به بدن، به وزن مناسب برگردیم.

17. در هر وعده غذائی از سبزیجات و سالاد حتما استفاده کنیم.

18. حبوبات را در وعده غذائی خود بگنجانیم.

19. حتی المقدور استرس را از زندگی خود دور کنیم.

20. حتی الامکان روزی ده دقیقه تا یک ساعت ورزش مورد علاقه خود را انجام دهیم.

21. کلیه غذاها را کم نمک استفاده کنیم و از نمکدان سر سفره استفاده نکینم.

به امید داشتن تن و روانی سالم

   + ریحانه سادات رسولی ; ٦:٤٢ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/٤/٢۸
comment نظرات ()