یوگا

کلبه سلامتی

یـــامـــا - قسمت هجـدهـم

وقتی به کلاس هاتایوگا می روید،اگر تمام احساسات و تغییراتی را که در وجودتان برانگیخته می شوند را تحت کنترل نداشته باشید،نیمی از ارزش و مفهوم آن را  از دست داده اید.

دفعهِ بعد که به کلاس می روید به خودتان توجه کنید:

آیا آن را از ناکامی ها و سرخوردگی های روزمره انباشته می کنید و سپس انتظار دارید که طبق خواستهِ شما عمل کند و آنچه که میخواهید انجام دهد؟

توجه کنید که چگونه احساسات و تمایلات بسیار قوی از ناکامی و ترس گرفته تا اشتیاق شدید در بدن به صورت سخت شدن عضلات،فشار،گرما،گزگز کردن،سوزش و نظایر آن منعکس می شود.

متقابلاً تمام این احساسات جسمی را میتوان از طریق یوگا آزاد کرد.

این،سببِ آزاد  شدن بدن از خشونت می شود و اغلب ذهن را نیز آرام می کند.

هنگامی که یاد بگیرید در کلاس یوگا بدین ترتیب عمل کنید، می توانید این آگاهی را در محل کار،هنگام رانندگی یا در گرفتاری های خانوادگی مورد بهره برداری قرار دهید که ذهن احساس فشار و نگرانی می کند،بدن را آزاد کنید.

به علاوه آرام نگهداشتن بخش قابل توجهی از جسم و ذهن از جمله اهداف اصلی یوگاست.

این هدف رهائی از پراکندگی است.

وحشت از پراکندگی است که ما را به سوی خشونت بر علیه خویش می راند.

   + ریحانه سادات رسولی ; ۱٠:٤٥ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۳/٧/٢۸
comment نظرات ()