یوگا

کلبه سلامتی

آشپزی با روغن های مختلف 4

۴. کره

بخوریم یا نخوریم؟

سالهاست که این سوال فکر متخصصان تغذیه و پزشکان را به خود مشغول کرده است. با اینکه این ماده دشمن قلب شناخته شده است، اما این روزها مصرف بسیار کم آن توصیه می شود، چون در مقایسه با مارگارین بسیار راحت تر در بدن تجزیه می شود.

فواید کره:

مزه خوبی دارد. منبعی برای ویتامین A و ویتامین های حلال چربی مثل K,E,D است. حاوی سلنیوم است که یک آنتی اکسیدان است.

همچنین حاوی آیودین بوده که برای غده تیروئید مفید است. با مواد طبیعی ساخته می شود.

مضرات کره:

حاوی میزان زیادی روغن اشباع و کلسترول است. کالری بسیار بالائی دارد. با توجه به چربی و کلسترول بالای آن، همیشه توصیه می شود که به میزان بسیار کم استفاده شود.

طریقه استفاده از کره:

از کره میتوان در غذا پختن استفاده کرد. همچنین از آن در سس ها مختلف نیز می توان بهره گرفت.

غذاهای مناسب برای کره؛ سس های خامه ای، غذاهای پخته ونان

   + ریحانه سادات رسولی ; ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۱۱/۱٩
comment نظرات ()