یوگا

کلبه سلامتی

آشپزی با روغن های مختلف 5

۵. مارگارین

مارگارین به عنوان جایگزینی برای کره پرچربی و پرکلسترول به جهان معرفی شد. هنگامی که این ماده ساخته می شد، در آن از چربی ترنس استفاده شد که این روزها متخصصان تغذیه آن را یکی از عوامل بالا بردن کلسترول بد و پائین آوردن کلسترول خوب می شناسند. گرچه بسیاری از تولید کنندگان مارگارین امروزه دیگر از چربی ترنس استفاده نمی کنند، اما هنوز هم مارگارین های ساخته شده با چربی ترنس در بازار موجود است.

فواید مارگارین:

مزه خوبی دارد. نسبت به اکثر روغن ها و کره، چربی کمتری دارد استفاده آن آسان است.

منبع ویتامین E محسوب می شود.

مضرات مارگارین:

گرچه نسبت به کره چربی کمتری دارد، اما اکثر مارگارین ها با روغن های هیدروژن دار شده درست می شوند که باعث بالا بردن کلسترول می شود.

طریقه استفاده از مارگارین:

از مارگارین می توان به عنوان جایگزینی برای کره در بسیاری از غذاها استفاده کرد. برای سرخ کردن گوشت و سبزیجات نیز می توان از آن استفاده کرد. غذاهای مناسب برای مارگارین؛ طعم بسیار خوشایندی دارد که باعث می شود بتوان آن را با غذاهای مختلف ترکیب کرد. مارگارین با غذاهای نپخته مثل نان بسیار خوب است و همچنین اضافه کردن آن به گوشت سرخ شده با سبزیجات یا سس های مختلف خوب است.


   + ریحانه سادات رسولی ; ۱۱:٠٧ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۱۱/۱٩
comment نظرات ()