رعایت فاصله زمانی بین انجام دادن حرکات یوگا

۶١ ـ رعایت فاصله زمانی بین انجام دادن حرکات :

همیشه سعی کنید حرکتی را که انجام میدهید، بلافاصله پس از انجام دادن حرکت قبلی نباشد.

دقت کنید فاصله زمانی بین دو حالت به اندازه ای باشد که تنفس ها و التهابات درون بدن کمی تخفیف یابد.

این زمان نباید آنقدر کم باشد که ضربان قلب و دستگاه تنفس استراحتی نکرده باشد و یا آنقدر زیاد ( بیش از ٢٠ ثانیه ) باشد که عضلات و مفاصل سرد شوند.

این زمان باید به اندازه ای باشد که ضربان قلب به تعدادی مابین حداکثر کارکرد خود در تمرینات و حالات عادی اش برسد.

مثلاً اگر کسی که ضربان عادی او ٧٠ ضربه در دقیقه است و هنگام انجام دادن تمرینات به ١٠٠ می رسد، در لحظات استراحت هنگامی که شماره آنها به حدود ٨۵ رسید، شخص می تواند حرکت بعدی را انجام دهد.یعنی :

ضربان قلب در ١ دقیقه + تعداد ضربان معمولی در ١ دقیقه - حداکثر ضربان در ١ دقیقه

                                                                      ٢


٨۵ = ٧٠ +  ٧٠ - ١٠٠  

              ٢

/ 4 نظر / 2 بازدید
مهدی عزیزی

سلام. خیلی خوبه که اینطور عالمانه به مسائل ورزشی نگاه میکنید.[گل]

مهدی

سلام ریحانه جان جدال عقل و عشق در اندیشه حافظ منتظر نظرتم[گل]

محمد Mohammad

سلاااااااام خوبی همراه همیشه من؟؟ روز اول اردیبهشت ماهت در این هوای خوب بهاری به خیر و شادی باشه --------------------- هيچوقت از دوست داشتن انصراف نده..حتي اگه کسي بهت دروغ گفت بازم بهش فرصت بده...دوستی رو تجربه کن حتي اگر توش شکست بخوري .......اينو بدون که اگه کسي وارد زندگيت شد و گذاشت رفت علاوه بر اينکه خاطره بجا ميزاره مي تونه يه تجربه هم بجا بزاره ---------------------- هر دو تا وبلاگم آپ شد باز هم مثل گذشته منتظرت میمونم که این انتظار شیرین است برایم همیشه پایدار باشی ممنون از حضورت[قلب][گل]